نرم افزار AnyLogistix

folder_openشبیه سازی
نرم افزار انی لاجیستیکس

نرم افزار AnyLogistix چیست؟

نرم افزار Anylogistix محصول شركت AnyLogic، محصول تخصصي است كه جهت شبیه سازی زنجیره تامین و بهينه سازي آن توسعه يافته است. اين نرم افزار بر روي هسته اصلي نرم افزار AnyLogic توسعه داده شده است و امكاناتي براي شبيه سازي و بهينه سازي زنجيره تامين لحاظ شده است.

مديران فعال در زنجيره هاي تامين مي‌توانند از نرم‌افزار AnyLogistix به عنوان يك ابزار كمك تصميم بهره ببرند. اين ابزار از يك طرف روشهاي تحليلي بهينه‌سازي را در خود دارد و از طرف ديگر انعطاف و قدرت شبيه سازي را ارائه مي‌نمايد. با تركيب بهينه سازي و شبيه سازي، تصميم‌گيرندگان قادر خواهند بود تا تاثير تصميمات خود را قبل از اينكه در واقعيت پياده‌سازي كنند، مشاهده و بهينه نمايند.

ذكر اين نكته ضروري است كه علي‌رغم مشابهت‌هايي كه زنجيره‌هاي تامين به هم دارند، اما تفاوت‌هاي معني داري نيز در آنها مشاهده مي‌شود و بنابراين رسيدن به يك ابزار واحد براي بهينه‌سازي تمام آنها غيرممكن است. بنابراين نياز است تا جهت بهينه‌سازي، مدل شبيه‌سازي زنجيره تامين مورد بررسي در محيط نرم‌افزار توسعه داده شود و در نهايت توسط الگوريتم‌هاي بهينه‌سازي بهينه شود. بنابراين نرم افزار AnyLogistix يك ابزار بسيار مناسب جهت شبيه‌سازي و بهينه‌سازي زنجيره‌هاي تامين است.

محیط anylogistix

تركيب AnyLogistix با ساير نرم‌افزارهاي موجود در زنجيره تامين

يكي ديگر از امكانات ارائه شده در نرم‌افزار AnyLogistix، امكان يكپارچه كردن مدل توسعه داده شده در اين نرم‌افزار با ساير راه‌ حل‌هاي موجود در زنجيره تامين است. به عنوان مثال نرم افزار AnyLogistix ميتوانيد به راحتي با:

  • ERP
  • هوش تجاري (BP)
  • نرم‌افزارهاي مديريت حمل و نقل
  • نرم‌افزارهاي مديريت پيش‌بيني
  • نرم‌افزارهاي برنامه‌ريزي توليد
  • نرم‌افزارهاي مديريت موجودي

يكپارچه گردد.

فوايد استفاده از نرم افزار AnyLogistix

بكارگيري نرم افزار Anylogistix در زنجيره تامين مزاياي فراواني دارد كه از جمله مي‌توان به:

  • ايجاد بهبود و بازطراحي در زنجيره تامين (بستن يا راه‌اندازي واحدهاي جديد)
  • مديريت رشد (تلفيق و اكتساب)
  • بهينه‌سازي جريان مواد و محصول
  • تاثير اضافه شدن محصول جديد بر كل زنجيره تامين
  • تحليل و بهينه‌سازي استراتژي‌هاي منبع‌يابي و كنترل موجودي
  • بهينه‌سازي سياست‌هاي حمل و نقل
  • تحليل و كاهش ريسك‌هاي موجود در زنجيره تامين

اشاره نمود.

مسائل زنجیره تامین

تفاوت نرم افزار AnyLogic و Anylogistix

سوالي كه غالباً مطرح ميشود تفاوت بين نرم افزار anyLogistix و AnyLogic است. نرم افزار شبيه سازي اني لاجيك يك نرم افزار شبيه‌سازي چندروشه (multi method) است كه به صورت عمومي براي شبيه‌سازي تمامي سيستم‌ها توسعه داده شده است. اما نرم افزار اني لاجيستيكس نرم‌افزار شبيه سازي و بهينه سازي مختص شبيه سازي زنجيره تامين است و ساير سيستم‌ها را نمي‌توان با آن مدل نمود.

تفاوت كليدي ديگر وجود بهينه سازهاي تحليلي مناسب براي بهينه سازي زنجيره تامين در نرم افزار Anylogistix است. البته در نرم افزار AnyLogic نيز مي‌توان از اين بهينه‌سازها بهره برد اما نياز به زمان و تخصص بيشتري براي پياده‌سازي آن وجود دارد.

البته ذكر اين نكته ضروري است كه از نرم‌افزار AnyLogic نيز به راحتي مي‌توان در شبيه‌سازي زنجيره تامين استفاده نمود. بنابراين اگر شما تسلط به نرم افزار AnyLogic داريد، نيازي به يادگيري نرم‌افزار AnyLogistix براي شبيه سازي و بهينه سازي زنجيره تامين نداريد و ميتوانيد با نرم افزار AnyLogic زنجيره تامين و يا سيستم‌هاي ديگر را شبيه سازي و بهينه سازي كنيد. اما اگر به تازگي قصد يادگيري نرم افزار شبيه‌سازي را داريد و موضوع مدنظر فقط زنجيره تامين است، نرم افزار AnyLogistix گزينه مناسبي براي شروع خواهد بود.

دانلود نرم افزار AnyLogistix

جهت دانلود نرم افزار AnyLogistix بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Tags: , , , , , , ,

Related Posts

فهرست