امکانات نرم افزار AnyLogic در ساخت مدلهای عامل بنیان

مدلسازی عامل بنیان روشی است که بر اساس شناسایی عامل‌های سیستم و تعیین رفتار آنها در محیط نرم‌افزارهای شبیه‌سازی پیاده‌سازی می‌شود. این روش نامهای دیگری مانند مدلسازی عامل مبنا یا مدلسازی عامل محور یا مدلسازی مبتنی بر عامل نیز دارد که همانطور که از نام انها نیز مشخص است، همگی بر این نکته تاکید دارند که در این روش مدلسازی، مهمترین عنصر عامل است.

نرم افزار AnyLogic پیشرفته‌ترین نرم افزار جهت مدلسازی عامل بنیان است. این نرم افزار به دلیل برخورداری از میحط گرافیکی پیشرفته و امکان استفاده از شئی‌های از پیش تعریف شده، از محبوبیت زیادی در بین مدلسازان عامل بنیان کسب نموده است. به گونه‌ای که در حال حاضر بیشترین سهم بازار را در بین تمامی نرم‌افزارهای شبیه‌سازی دارا است. پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده جزئیات، مطلب مربوط به مقایسه نرم‌افزارهای شبیه‌سازی را مطالعه کنید.

نرم افزار شبيه سازی AnyLogic امکانات گسترده ای به منظور ايجاد و تحليل مدلهای عامل بنيان يا عامل محور در اختيار کاربران قرار داده است. شما به راحتي مي توانيد با استفاده از StateChart هايي كه در نرم افزار وجود دارد، رفتار عامل ها (Agent) را ترسيم كنيد. نرم افزار شبيه سازي AnyLogic در حين اجرا هر يك از عامل ها را به صورت مستقل بر اساس منطق رفتاري ترسيم شده هدايت مي كند. این نمودارهای حالت به مدلساز این امکان را میدهد تا به صورت گرافیکی رفتار عاملها را تعریف نماید. همچنین با استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا میتوان رفتارهای پیچیده را در داخل هر کدام از این نمودارهای حالت پیاده‌سازی نمود.

شبیه سازی عامل بنیان در انی لاجیک

شما مي توانيد به راحتي مدل شبيه سازي خود را به database داخلي نرم افزار متصل كرده و ورودي ها و خروجي هاي مدل را توسط اين پايگاه داده داخلي مديريت نماييد. اين امكان در زمان تحليل و گزارش گيري بسيار كاربردي است.
استفاده از نمودارهاي مختلف در مدلسازي عامل بنيان نيز يكي ديگر از قابليت¬هاي نرم افزار شبيه سازي AnyLogic است. شما با استفاده از اين نمودارها به راحتي مي توانيد خروجي هاي مورد نظر در حين اجراي مدل را به صورت گرافيکي نمايش دهيد.

امکانات نرم افزار انی لاجیک anylogic

شما مي توانيد تعداد عامل هاي خود را به همراه محيط و نحوه تعامل و نحوه تصميم گيري عامل ها در محيط نرم افزار شبيه سازي AnyLogic ترسيم كنيد. فرض كنيد قصد داريد تعيين كنيد سهم بازار يك محصولي كه قرار است در ماه آينده به بازار وارد شود چقدر است. شما عامل ها را (كه در اينجا مشتريان هستند) در داخل نرم افزار AnyLogic تعريف مي كنيد. سپس منطق خريد مشتريان از شما و رقبا بايد ترسيم شود. درصد تاثيرپذيري آنها از تبليغات محيطي، تبليغات دهان به دهان (Word of Mouth) و ساير پارامترهاي دخيل مشخص شوند. سپس با اجراي مدل شما به راحتي توانايي مشاهده سهم بازار خود و سهم بازار رقبا و مشترياني كه از دست داده و يا به دست آورده¬ايد را خواهيد داشت.

امکانات انی لاجیک

يا فرض كنيد تمايل داريد رستوران جديدي در منطقه اي باز كنيد و تمايل داريد رفتار مشتريان را تحليل كنيد و سهم بازار خود و تاثير بازگشايي رستوران جديد بر رقبا را به دست آوريد. شما با استفاده از مدل‌سازي عامل بنيان قادر خواهيد بود مشتريان و نحوه استقبال آنها از رستوران‌هاي رقبا و رستوران تازه تاسيس شما را تحليل كرده و در جهت كسم سهم بازار بيشتر گام برداريد.

امکانات انی لاجیک
bookmarkلطفاً برای آشنایی بیشتر با مدلسازی عامل بنیان مطلب “مدلسازی عامل بنیان یا عامل محور چیست” را مطالعه نمایید.
فهرست